Jak ukręcić brzmienie The Doors w POD Farm?
2010-11-05

Zespół The Doors podbijał świat w późnych latach ‘60 i na początku ‘70 wydając hit za hitem. Poza niespotykanym stylem wokalisty i frontmana zespołu - Jima Morrisona, charakterystyczną cechą grupy była również praca instrumentalistów. Wiele z najlepszych światowych zespołów posiada w składzie osobę, która szczególnie podbija serca słuchaczy. Oczywiście, dla każdego może być to ktoś inny i trudno jednogłośnie powiedzieć, który z członków nią jest. Weźmy na przykład zespoły jak: Led Zeppelin (Jimmy Page), Kiss (Gene Simmons), Black Sabbath (Ozzy Osbourne), The Eagles (Don Henley), AC/DC (Angus Young), Aerosmith (Steven Tyler). A jeśli chodzi o The Doors, wg większości fanów osobą taką był Jim Morrison. Jednak, gitarzysta Robby Krieger napisał na swoim Gibsonie SG kilka największych przebojów zespołu, a mowa tu o takich hitach, jak "Light My Fire”, "Love Me Two Times”, "Touch Me" czy "Love Her Madly".
Żeby uświadomić sobie jak wielka była ilość hitów napisanych przez Kriegera, Johna Densmore'a, Ray'a Manzarka oreaz Jima Morrisona, spójrzmy na ich dorobek między latami 1967 a 1971. Choć to bardzo krótki okres czasu w historii muzyki, można uznać go za baaardzo produktywny.
The Doors wydali sześć albumów w trakcie tych pięciu lat, a albumy zawierały arcydzieła, jak “Break On Through,” “Light My Fire,” “The End,” “Love Me Two Times,” “Moonlight Drive,” “Hello, I Love You,” “Touch Me,” “Roadhouse Blues,” “Love Her Madly,” “L.A. Woman,” oraz “Riders On The Storm.” Oczywiście to jedynie część ich twórczości – i może wcale nie ta najlepsza, w zależności od gustu muzycznego słuchacza.
Choć The Doors zdarzyło się jeszcze grywać po śmierci Jima Morrisona (3 czerwca, 1971), zakończyła ona jednak bardzo ważny okres w muzyce rockowej.
O Kriegerze zrobiło się głośno nie tylko ze względu na umiejętność pisania hitów, ale także dzięki wyjątkowemu stylowi gry na gitarze. Podczas gdy większość gitarzystów rockowych decyduje się na granie kostką, Krieger używa jedynie (i aż!) swoich palców.
Technika, której używa Krieger nie jest zbyt popularna, ale pozwala na dużą kontrolę pracy strun oraz brzmienia. Aby ukręcić brzmienie tego gitarzysty na POD Farm trzeba wybrać klasyczny model wzmacniacza z ustawieniami na czystej barwie, która i tak daje lekki crunch przy mocniejszym ataku.
Schemat brzmieniowy, który możesz pobrać poniżej został skonfigurowany na podstawie brzmienia Kriegera z utworów “Love Me Two Times” oraz “Roadhouse Blues”. Kiedy zagrasz delikatnie, osiągniesz przyjemny, czysty sound, ale zrobi się on cięższy kiedy zakostkujesz lub uderzysz mocniej w struny tłumiąc je dłonią. Schemat brzmieniowy konfigurowany był w połączeniu z gitarą o pasywnych przetwornikach (pamiętaj o tym wgrywając brzmienie do swojego komputera).
Robby Krieger napisał kilka najbardziej niesamowitych riffów w historii rocka. Kliknij na obrazek poniżej, aby pobrać schemat brzmieniowy, wgraj go do swojego oprogramowania POD Farm i możesz zaczynać!

Źródło: www.gibson.com

Powiązane produkty

Specyfikacja: GX dostarcza najniższy poziom sygnału do szumu dla nagrywania gitary. Ponad 100 dB GX to aż o 12 dB większy zakres dynamiki niż w podobych urządzeniach Unikalny system monitorowania ToneDirect monitoring praktycznie eliminuje opóźneinia Plug-in POD Farm plug-in oferuje 18 modeli wzmacniaczy gitarowych, 24 kolumny, 5 basowych wzmacniaczy. 29 efektów stompbox I 6 preampów mikrofonowych. POD Farm jest kompatybilny z Mac® AU/RTAS®/VST® i Windows® RTAS® /VST

Specyfikacje: UX1 dostarcza najniższy poziom sygnału do szumu dla nagrywania gitary. Ponad 100 dB UX1 to aż o 12 dB większy zakres dynamiki niż w podobych urządzeniach Unikalny system monitorowania ToneDirect monitoring praktycznie eliminuje opóźneinia Plug-in POD Farm2 oferuje 18 modeli wzmacniaczy gitarowych, 24 kolumny, 5 basowych wzmacniaczy. 29 efektów stompbox I 6 preampów mikrofonowych. POD Farm jest kompatybilny z Mac® AU/RTAS®/VST® i Windows® RTAS® /VST®

Specyfikacja: UX2 dostarcza najniższy poziom sygnału do szumu dla nagrywania gitary. Ponad 100 dB UX2 to aż o 12 dB większy zakres dynamiki niż w podobych urządzeniach Unikalny system monitorowania ToneDirect monitoring praktycznie eliminuje opóźnienia Plug-in POD Farm2 oferuje 18 modeli wzmacniaczy gitarowych, 24 kolumny, 5 basowych wzmacniaczy. 29 efektów stompbox I 6 preampów mikrofonowych. POD Farm jest kompatybilny z Mac® AU/RTAS®/VST® i Windows® RTAS® /VST®

Gibson SG  61 Reissue Heritage Cherry HC

Gibson SG 61 Reissue Heritage Cherry HC

Specyfikacja: Korpus: mahoń Gryf: mahoń Profil: 1960 „slim fast” Miejsce łączenia gryfu: 22 próg Podstrunnica: palisander Menzura: 24 3/4 Ilość progów: 22 Inkrustacje: trapezoidy Osprzęt: Niklowany Mostek: ABR-1 Strunociąg: Stopbar Gałki: “Top Hat” koloru czarnego Klucze: Shaller Green, układ 3:3 Elektronika: Przetwornik przy mostku: humbucker ’57 Classic Przetwornik przy gryfie: humbucker ’57 Classic Regulacja: dwa potencjometry głośności i dwa tonu, tr&oac

Gibson SG Angus Young Signature EB

Gibson SG Angus Young Signature EB

Specyfikacja: Korpus: Lity mahoń Płytka ochronna: 5-wartswowa, w stylu 60’ SG Standard Gryf: Lity mahoń, jednoczęściowy Profil gryfu: Zgodny ze specyfikacją Angusa i jego ’68 SG Standard, super-szczupły i wygodny Podstrunnica: Heban Progi: 22 Inkrustacje: Akrylowe pioruny Kąt odchylenia główki: 17 stopni Siodełko: Corian Przetwornik przy gryfie: Gibson 57 Classic humbucker Przetwornik przy mostku: Gibson Angus Young humbucker Gałki: Czarne, witch-hat Kontrola: 2 potenjometry głośności, 2

Gibson SG Special EB

Gibson SG Special EB

Specyfikacja: Korpus: mahoń Gryf: mahoń Profil: zaokrąglony Miejsce łączenia gryfu: 19 próg Podstrunnica: palisander Menzura: 24 3/4 Ilość progów: 22 Inkrustacje: kropki Osprzęt: chromowany Mostek: Tune-o-matic Strunociag: Stopbar Gałki: “Top Hat” koloru czarnego Klucze: układ 3:3 Elektronika: Przetwornik przy mostku: humbucker 490T Przetwornik przy gryfie: humbucker 490R Regulacja: 2 potencjometry głośności i 2 tonu, trójpozycyjny przełącznik Struny: Gibson Brite Wires 010-

Gibson SG Special Faded WB

Gibson SG Special Faded WB

Specyfikacja: Korpus: mahoń Gryf: mahoń Profil: zaokrąglony Miejsce łączenia gryfu: 19 próg Podstrunnica: palisander Menzura: 24 3/4 Ilość progów: 22 Inkrustacje: perłowe kropki Osprzęt: chromowany Mostek: Tune-o-matic Strunociag: Stopbar Gałki: “Top Hat” koloru czarnego Klucze: układ 3:3 Elektronika: Przetwornik przy mostku: humbucker 490T Przetwornik przy gryfie: humbucker 490R Regulacja: 2 potencjometry głośności i 2 tonu, trójpozycyjny przełącznik Struny: Gibson Brite Wi

Gibson SG Special Faded WC

Gibson SG Special Faded WC

Specyfikacja: Korpus: Mahoń Gryf: Mahoń Profil: Zaokrąglony Miejsce łączenia gryfu: 19 próg Podstrunnica: Palisander Menzura: 24 3/4 Ilość progów: 22 Inkrustacje: Perłowe kropki Osprzęt: Chromowany Mostek: Tune-o-matic Strunociag: Stopbar Gałki: “Top Hat” koloru czarnego Klucze: Układ 3:3 Elektronika: Przetwornik przy mostku: humbucker 490T Przetwornik przy gryfie: humbucker 490R Regulacja: 2 potencjometry głośności i 2 tonu, trójpozycyjny przełącznik Struny: Gibson Brite Wi

Gibson SG Special HC

Gibson SG Special HC

Specyfikacja: Korpus: mahoń Gryf: mahoń Profil: zaokrąglony Miejsce łączenia gryfu: 19 próg Podstrunnica: palisander Menzura: 24 3/4 Ilość progów: 22 Inkrustacje: kropki Osprzęt: chromowany Mostek: Tune-o-matic Strunociag: Stopbar Gałki: “Top Hat” koloru czarnego Klucze: układ 3:3 Elektronika: Przetwornik przy mostku: humbucker 490T Przetwornik przy gryfie: humbucker 490R Regulacja: 2 potencjometry głośności i 2 tonu, trójpozycyjny przełącznik Struny: Gibson Brite Wires 010-

Gibson SG Standard EB LH

Gibson SG Standard EB LH

Specyfikacja: Korpus: mahoń Gryf: mahoń Profil: zaokrąglony Miejsce łączenia gryfu: 19 próg Podstrunnica: palisander Menzura: 24 3/4 Ilość progów: 22 Inkrustacje: perłowe trapezoidy Binding: jedna warstwa Osprzęt: Chromowany Mostek: Tune-o-matic Strunociag: Stopbar Gałki: “Top Hat” koloru czarnego Klucze: Shaller Green, układ 3:3 Elektronika: Przetwornik przy mostku: humbucker 498T Alnico Przetwornik przy gryfie: humbucker 490R Alnico Regulacja: 2 potencjometry głośności i 2 tonu,

Gibson SG Standard Ebony EB

Gibson SG Standard Ebony EB

Specyfikacja: Korpus: mahoń Gryf: mahoń Profil: zaokrąglony Miejsce łączenia gryfu: 19 próg Podstrunnica: palisander Menzura: 24 3/4 Ilość progów: 22 Inkrustacje: perłowe trapezoidy Binding: jedna warstwa Osprzęt: Chromowany Mostek: Tune-o-matic Strunociag: Stopbar Gałki: “Top Hat” koloru czarnego Klucze: Shaller Green, układ 3:3 Elektronika: Przetwornik przy mostku: humbucker 498T Alnico Przetwornik przy gryfie: humbucker 490R Alnico Regulacja: 2 potencjometry głośności i 2 tonu,

Gibson SG Standard HC

Gibson SG Standard HC

Specyfikacja: Korpus: mahoń Gryf: mahoń Profil: zaokrąglony Miejsce łączenia gryfu: 19 próg Podstrunnica: palisander Menzura: 24 3/4 Ilość progów: 22 Inkrustacje: perłowe trapezoidy Binding: jedna warstwa Osprzęt: Chromowany Mostek: Tune-o-matic Strunociag: Stopbar Gałki: “Top Hat” koloru czarnego Klucze: Shaller Green, układ 3:3 Elektronika: Przetwornik przy mostku: humbucker 498T Alnico Przetwornik przy gryfie: humbucker 490R Alnico Regulacja: 2 potencjometry głośności i 2 tonu,

Gibson SG Standard HC LH

Gibson SG Standard HC LH

Specyfikacja: Korpus: mahoń Gryf: mahoń Profil: zaokrąglony Miejsce łączenia gryfu: 19 próg Podstrunnica: palisander Menzura: 24 3/4 Ilość progów: 22 Inkrustacje: perłowe trapezoidy Binding: jedna warstwa Osprzęt: Chromowany Mostek: Tune-o-matic Strunociag: Stopbar Gałki: “Top Hat” koloru czarnego Klucze: Shaller Green, układ 3:3 Elektronika: Przetwornik przy mostku: humbucker 498T Alnico Przetwornik przy gryfie: humbucker 490R Alnico Regulacja: 2 potencjometry głośności i 2 tonu,