Producent Glenn Rosenstein testuje kolumny Line 6 StageSource w studio
2014-05-22
Producent muzyczny Glenn Rosenstein w trakcie swojej 35-letniej kariery miał okazję współpracować z największymi gwiazdami formatu Talking Heads, Madonny oraz U2. Efekty jego pracy sprzedały się w łącznej ilości ponad 250 egzemplarzy i wielokrotnie zdobywały nagrody Grammy, filmowego Oscara, a także Złote Globy. Glenn przez całe życie był zawsze ciekawy nowych i innowacyjnych rozwiązań. Tym razem obiektem jego badań stały się kolumny Line 6 Stage Source, które postanowił poddać bardzo interesującemu testowi.
„Jeden z moich przyjaciół powiedział mi że kolumny Line6 Stage Source L2m oferują studyjną jakość dźwięku na scenie. Stwierdziłem, że nie uwierzę dopóki nie usłyszę. Dlatego też postanowiłem przetestować jak spisuje się ten model w charakterze monitorów studyjnych.”
Okazja do przeprowadzenia tego testu nadarzyła się, dzięki konieczności zmiksowania nowego nagrania zespołu Soft White Sixties. Glenn ustawił kolumny Stage Source w roli monitorów aby sprawdzić czy faktycznie są idealnie zbalansowane oraz posiadają liniową charakterystykę – podobnie jak sprzęt z którego korzysta na co dzień.
Glenn rozpoczął od skomplikowanego miksu aby sprawdzić jaka jest odpowiedź kolumn StageSource. „ Już po kilku godzinach miks stał się pełny i brzmiał mile dla ucha z bardzo dobra panoramą stereo oraz rysowaniem przestrzeni. Jeśli mój klient byłby na miejscu zaproponowałbym mu odsłuch gotowego materiału”
Glenn był pozytywnie zaskoczony faktem jak dobrze udało mu się zmiksować materiał na kolumnach StageSource ale postanowił pójść o krok dalej. Jako cel postawił sobie wyznacznik dobrego miksu - czyli brzmienie wokali.
„Odsłuchując partii wokalnych zauważyłem high-endowy charakter tych kolumn. Doskonała separacja stereo i głębia. Są to bardzo transparentne kolumny PA z budowanym DSP. Wykazują przy tym wiele cech, których mógłbym użyć w krytycznych i bardzo niestandardowych miksach. Te kolumny rysują bardzo dobrze scenę. Pracują po prostu bajecznie. Uważam że każdy inżynier dźwięku powinien ich spróbować w swoim studio.”