Zagraj 'I Love Rock 'N Roll' brzmiąc jak Joan Jett!
2010-11-10

Czy kiedykolwiek chciałeś zagrać jak Twój idol gitarowy, ale nie mogłeś osiągnąć zbliżonego brzmienia? Pozwól, że Ci pomożemy. Przygotowane przez Gibsona schematy brzmieniowe pozwolą Ci zabrzmieć jak największe gwiazdy oraz legendy sceny muzycznej. Tym razem na wtyczkę POD Farm przygotowany został sound artystki kojarzonej z gitarą Gibson Melody Maker czyli Joan Jett. Joan zainspirowała legiony młodych rockmanów swoim surowym, przesterowanym brzmieniem znanym z takich hitów, jak “Bad Reputation” formacji The Runaways czy późniejszych utworów, które nagrała z The Blackhearts.
Charakterek. To jedno słowo dobrze określa Joan Jett oraz jej rock and rollową duszę. Od początków kariery, kiedy to stała na czele grupy “Runaways” poprzez słynny “I Love Rock 'N Roll” aż po dziś dzień, Jett zawsze wnosiła ten swój „charakterek” do muzyki.
Jett rozpoczęła karierę rockmanki jako gitarzystka, a później wokalistka zespołu The Runaways. Choć wytwórnie muzyczne odrzucały wczesne poczynania grupy, Jett nie poddała się w walce o swoje marzenia.
Kiedy The Runaways posiadało już swój pierwszy hit w postaci “Cherry Bomb”, różnice gustów muzycznych pomiędzy Jett i przyszłą gitarzystką heavy metalową - Litą Ford spowodowały, że zespół rozpadł się w 1979r. To wydarzenie zmotywowało Joan do rozpoczęcia bardzo udanej solowej kariery oraz założenia The Blackhearts.
W 1982 r. Joan Jett i The Blackhearts nagrali utwór “I Love Rock N' Roll,” który po dziś dzień jest w stanie rozruszać na koncertach ogromne rzesze fanów i nie tylko. Jak większość udanych singli, utwór był grany non stop w większości stacji radiowych oraz w klubach do znudzenia. Ale dziś nie ma wątpliwości jak ważne miejsce w historii rocka zajmuje – zarówno utwór jak i Joan Jett. Przez lata kariery, artystka zgromadziła na swoim koncie osiem platynowych i złotych płyt, a także dziewięć hitów na liście top 40 hits. Oczywiście, “I Love Rock ‘N’ Roll” otworzyło Joan drzwi do wielkiej kariery, ale nie można zapomnieć o wielu innych naprawdę dobrych utworach, jak “Bad Reputation”, czy “Crimson and Clover”.
Pisanie oraz granie muzyki, nie są jedynym talentem artystki. Zdarzało jej się występować w kilku produkcjach filmowych oraz na Broadway'u. Mówiąc o jej karierze, trudno byłoby również nie wspomnieć o własnej wytwórni, którą prowadzi - Blackheart Records.
Ostatni album Joan pt. 'Sinner', wydany w 2006 zawiera singiel “A.C.D.C.” Tuż po jego wydaniu, artystka ruszyła w trasę ciesząc swoją muzyka wielu fanów w różnych zakątkach świata.
W ostatnim wywiadzie dla Gibsona, Jett opisała swoje brzmienie jako “w bardzo prosty sposób przesterowane”. Opiera się ono na Mesa Boogie Mark 3 połączonym z innymi klasycznymi wzmacniaczami. Oczywiście głównym narzędziem w rękach Jett jest od lat Gibson Melody Maker. Jak sama mówi: „ Na scenie, zmieniam ten instrument jedynie wtedy, gdy za mocno go rozstroję”.
Jeśli chcemy otrzymać brzmienie Jett na POD Farm, musimy trzymać się tego, co Joan mówi o swoim brzmieniu, nie zapominając o przesterze oraz jak najbardziej vintage'owym soundzie.
Trzeba przyznać, że zajęło mi to sporo czasu zanim ukręciłem brzmienie “I Love Rock 'N Roll”. Muszę także powiedzieć, że słuchanie Joan Jett znów zaczęło sprawiać mi radość.Kliknij poniższy obrazek aby zacząć pobieranie schematu brzmieniowego na POD Farm.

Źródło: www.gibson.com
Autor: Jim Dalrymple

Powiązane produkty

Specyfikacja: GX dostarcza najniższy poziom sygnału do szumu dla nagrywania gitary. Ponad 100 dB GX to aż o 12 dB większy zakres dynamiki niż w podobych urządzeniach Unikalny system monitorowania ToneDirect monitoring praktycznie eliminuje opóźneinia Plug-in POD Farm plug-in oferuje 18 modeli wzmacniaczy gitarowych, 24 kolumny, 5 basowych wzmacniaczy. 29 efektów stompbox I 6 preampów mikrofonowych. POD Farm jest kompatybilny z Mac® AU/RTAS®/VST® i Windows® RTAS® /VST

Specyfikacje: UX1 dostarcza najniższy poziom sygnału do szumu dla nagrywania gitary. Ponad 100 dB UX1 to aż o 12 dB większy zakres dynamiki niż w podobych urządzeniach Unikalny system monitorowania ToneDirect monitoring praktycznie eliminuje opóźneinia Plug-in POD Farm2 oferuje 18 modeli wzmacniaczy gitarowych, 24 kolumny, 5 basowych wzmacniaczy. 29 efektów stompbox I 6 preampów mikrofonowych. POD Farm jest kompatybilny z Mac® AU/RTAS®/VST® i Windows® RTAS® /VST®

Specyfikacja: UX2 dostarcza najniższy poziom sygnału do szumu dla nagrywania gitary. Ponad 100 dB UX2 to aż o 12 dB większy zakres dynamiki niż w podobych urządzeniach Unikalny system monitorowania ToneDirect monitoring praktycznie eliminuje opóźnienia Plug-in POD Farm2 oferuje 18 modeli wzmacniaczy gitarowych, 24 kolumny, 5 basowych wzmacniaczy. 29 efektów stompbox I 6 preampów mikrofonowych. POD Farm jest kompatybilny z Mac® AU/RTAS®/VST® i Windows® RTAS® /VST®

Specyfikacja KB 37 dostarcza najniższego poziomu sygnału do szumu dla nagrywania gitary. Ponad 100 dB KB 37 to aż o 12 dB większy zakres dynamiki niż w podobnych urządzeniach Unikalny system monitorowania ToneDirect monitoring praktycznie eliminuje opóźnienia Plug-in POD Farm2 oferuje 18 modeli wzmacniaczy gitarowych, 24 kolumny, 5 basowych wzmacniaczy. 29 efektów stompbox I 6 preampów mikrofonowych. POD Farm jest kompatybilny z Mac® AU/RTAS®/VST® i Windows® RTAS® /V

Mesa Boogie Mark V Combo

Mesa Boogie Mark V Combo

Specyfikacja: Końcówka mocy Simul-Class zawierająca technologie Multi-Watt™ i Duo-Class, które oferują trzy poziomy mocy i trzy opcje pracy lamp, wybierane dla każdego kanału za pomocą przełączników 10/45/90 Watt Power Switch: opcja pierwsza to 2 lampy pracujące w klasie A z 10W mocy wyjściowej, następnie 2 lampy w klasie A/B przy 45W, a w końcu 4 lampy w systemie Simul-Class Power, łączące brzmienia klasy A i A/B dla uzyskania 90W czystej magii. Zastosowane lampy to: 4x6L6 (lub 4

Mesa Boogie Mark V Medium Head

Mesa Boogie Mark V Medium Head

Specyfikacja: Końcówka mocy Simul-Class zawierająca technologie Multi-Watt™ i Duo-Class, które oferują trzy poziomy mocy i trzy opcje pracy lamp, wybierane dla każdego kanału za pomocą przełączników 10/45/90 Watt Power Switch: opcja pierwsza to 2 lampy pracujące w klasie A z 10W mocy wyjściowej, następnie 2 lampy w klasie A/B przy 45W, a w końcu 4 lampy w systemie Simul-Class Power, łączące brzmienia klasy A i A/B dla uzyskania 90W czystej magii. Zastosowane lampy to: 4x6L6 (lub 4